Sesiunea a II-a – ADMITERE DOCTORAT 2023

Rezultatele admiterii la doctorat, ses. a II-a

Calendarul admiterii la studiile universitare de doctorat pentru anul universitar 2023-2024 (sesiunea 2):

  • înscrierea candidaților: 19 – 20 septembrie;
  • selecția candidaților: 22 septembrie:
    • proba scrisă: ora 10, Laboratorul de Fizică Moleculară și Căldură (et.4);
    • proba orală: ora 13, Laboratorul de Fizică Moleculară și Căldură (et.4);
  • afișarea rezultatelor: 23 septembrie;
  • contestații (doar pentru proba scrisă): 25 septembrie;
  • afișarea rezultatelor: 26 septembrie;
  • afişarea listei finale cu candidaţii declaraţi admişi: 27 septembrie;
  • confirmarea ocupării locului: 28 şi 29 septembrie.

Maratonul sesiunilor de informare Erasmus+ si SEE

Va informam ca in perioada 9-13 octombrie 2023, reprezentantii Biroului Erasmus+, din cadrul Serviciului Relatii Internationale al UAIC, au rezervat Cafeneaua „Erasmus” in scopul desfășurării Maratonului sesiunilor de informare Erasmus+ si SEE pentru studenții interesați de mobilități de studiu și practică.

In acest sens, va invitam sa participati la actiunea dedicata Facultatii de Fizica, de vineri, 13 octombrie, in intervalul orar 11:30 – 12:50.

https://www.facebook.com/photo?fbid=654376520007435&set=a.399140025531087

Prelegerea domnului Profesor Mikhail Vasilevskiy, University of Minho, Portugal – 28 iunie 2023

Introduction to graphene plasmonics

1. Graphene: crystal structure, chemical bonds, electron energy spectrum and electronic properties; brief overview of other properties and applications.

2. Surface plasmon-polaritons in graphene-based structures: dispersion relation, excitation methods; working principles of some sensing and optoelectronic devices.).

Actiunea se adreseaza in primul rand studentilor doctoranzi si de master si va avea loc in Laboratorul de Fizica Starii Solide, Miercuri, 28 iunie 2023, de la ora 16.

Tabere studențești 2022-2023

Depunerea cererilor pentru solicitarea unui loc de tabără se face astfel:

– la secretariatul facultăţii, în perioada 24 mai – 14 iunie 2023;

– prin email, la adresa fizica@uaic.ro, în perioada 24 mai – 14 iunie 2023;

 

Beneficiarii de locuri gratuite în tabere studenţeşti, în perioada vacanţei de vară 2023, în limita fondurilor bugetare aprobate şi a numărului de locuri aferente pe universităţi, sunt studenţii care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

  1. sunt înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă în anul universitar 2022-2023 la programul de studii de la ciclurile de licenţă şi masterat;
  2. sunt integralişti (studenţii care au promovat la toate disciplinele de studiu din anul anterior de şcolarizare 2021-2022; în cazul studenţilor înscrişi în anul I de şcolarizare, studenţii care sunt integralişti pe semestrul 1 din anul în curs de şcolarizare 2022-2023);
  3.  sunt studenţi cu vârsta de până la 35 de ani.

 

Calendarul activităţilor pentru repartizarea locurilor de tabără:

24.05 – 14.06.2023 -perioada de depunere a cererilor

16 iunie 2023 – afişarea listelor cu studenţii care au depus cereri de tabără

20 iunie 2023 – afişarea procesului verbal întocmit de către comisia de selecţie,  cuprinzând studenţii beneficiari de tabere

21 – 23 iunie 2023 – perioada de depunere a contestațiilor

27 iunie 2023 – afişarea listelor finale cu studenţii beneficiari de tabără, după soluţionarea eventualelor contestaţii

3 iulie 2023 – Casele de Cultură Studenţeşti şi Complexul Cultural Sportiv Studenţesc „Tei” transmit către universităţi adrese referitoare la: denumirea locaţiilor de tabără, seriile, numărul de locuri

4 iulie 2023 – Universitatea repartizează facultăţilor locurile de tabără

5-6 iulie 2023 – întâlnirea comisiilor de selecţie cu beneficiarii locurilor de tabără, în vederea alegerii uneia dintre locaţiile disponibile. Studenţii vor avea asupra lor atât carnetul de student, vizat la zi, cât şi C.I. (original şi copie)

6 iulie 2023 – afişarea pe site a listelor cu studenţii beneficiari de tabere, a listelor de rezervă, precum şi a locaţiilor şi perioadelor aferente.

 

Serii de cazare:

  • Seria I – 22.07 – 27.07.2023
  • Seria II – 27.07 – 01.08.2023
  • Seria III – 01.08 – 06.08.2023
  • Seria IV – 06.08 – 11.08.2023
  • Seria V – 11.08 – 16.08.2023
  • Seria VI – 16.08 – 21.08.2023
  • Seria VII – 21.08 – 26.08.2023
  • Seria VIII – 26.08 – 31.08.2023

 

Metodologia privind organizarea taberelor studentesti 2023

Repartizarea numărului de locuri pe facultăți

Model cerere tabere

EURO 200 – ajutor financiar in vederea achizitionarii de calculatoare pentru anul 2023

Ordin privind aprobarea si Calendarul pentru acordarea unui ajutor financiar in vederea achizitionarii de calculatoare pentru anul 2023

În atenția studenților care doresc să aplice pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea  stimulării achiziţionării de calculatoare, prin Programul EURO 200

Documente necesare întocmirii dosarului:

  1. Cerere tip (document atasat “model_cerere_euro_200.doc“);
  2. Copie a certificatului de naștere sau a actului de identitate al studentului;
  3. Copii ale certificatelor de naștere sau ale actelor de identitate, după caz, ale celorlalți membri ai familiei;
  4. Adeverință de la instituțiile de învățământ/unitățile din care să rezulte calitatea de elev sau student a celorlalți frați/surori, cu specificarea faptului dacă au beneficiat sau nu de această facilitate, deoarece ajutorul se acordă o singură dată în cadrul unei familii;
  5. Acte doveditoare, în original, privind veniturile brute cu caracter permanent realizate de către membrii familiei în luna precedenta depunerii cererii – în original;
  6. Declarația pe propria răspundere a studentului/ei în sensul că venitul brut lunar pe membru de familie se încadrează în plafonul prevăzut și că dispun de diferența de bani pentru achiziționarea unui calculator cu o configurație minimă standard;
  7. Adeverința eliberată de către Facultate din care să rezulte că studentul a promovat cu minimum 45 de credite în anul universitar anterior depunerii cererii (cu excepția studenților din anul 1), respectiv adeverință din care să rezulte calitatea de student (pentru studenții din anul 1).

Documentele prevăzute la lit. 2) și 3) se vor depune în copie, cu condiția ca, la depunerea cererii, solicitantul să prezinte și actele în original, iar persoanele care primesc dosarele vor confrunta actele cu copiile, iar pe acestea din urmă vor trece mențiunea “conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care vor semna atât primitorul, cât și solicitantul.

Termenul „familie” se referă la soțul și soția sau soțul, soția și copiii lor necăsătoriți, care locuiesc și gospodăresc împreună.

Este asimilat termenului „familie” și situația persoanei necăsătorite care locuieste împreună cu copiii aflați în întreținerea sa, bărbatul și femeia necasătoriți, cu copiii lor și ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc și gospodăresc împreună.

Prin termenul „copil” se înțelege copilul provenit din căsătoria soților, copilul unuia dintre soți, copilul adoptat, precum și copilul încredințat unuia sau ambilor soți ori dat în plasament familial ori pentru care s-a instituit tutelă sau curatelă potrivit legii.

 

Depunerea cererilor  si a documentelor necesare se realizează  la Secretariatul facultatii sau prin e-mail, până la  data de 22 mai 2023, la adresa de email: fizica@uaic.ro, menționându-se la Subiect:   Dosar PROGRAM EURO 200_Nume si Prenume

Pentru mai multe detalii, vă rugam să studiați legislația care reglementează Programul Euro 200:

Legea nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare;

– Hotărârea Guvernului nr. 1.294/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare;

– Hotărâre nr. 297 din 3 mai 2018  pentru modificarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, aprobate prin HG nr. 1294/2004;

– Hotărâre nr. 225 din 26 martie 2020 privind modificarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, aprobate prin HG nr. 1294/2004.